Thursday, January 8, 2009

Puisidera Sains


Puisidera Sains....

Ape maksud puisedera sains tu ea?

Puisidera Sains tu maknenye..

Puisi Drama Sains

Ha..

Frankly saying..aku tak sangke pulak aku dapat jadi one of the team members dalam puisidera ni..
huhu

Masih segar dalam kotak fikiranku..
ceceyh..hahaha

Aku ade tertengok poster tayangan puisidera..
organize by Science and Math Club

Then..
Aku pon pergi la dewan..
Interested jugak nak tengok..

Pastu...
Tim tengok final puisidera sains..
macam best jerk
pastu ade la dorang nak cari orang baru untuk puisidera ni..
pastu dorang buat la audition..
ha..

time audition 2....
aku kene bace sajak
tajuk sajak 2..
volcano.
ha...
cuak gak tim tue..

Then..
tm result audition diumumkan.
aku tak dapat pon jadi pendeklamasi sajak
tapi still ade chance untuk jadi pelakon die..
so aku masih mengharap..

sekali....
time aku ngah class science..
dengan ta semene menenye..
cikgu asiah... (she's the one incharge for puisidera and cikgu zuraida)
panggil aku jumpe die..
aku ingat notes aku tak ciap ke haper..
tapi..
die tanye aku..
nak join puisidera tak?
wah......
bagai pucuk dicite,alam mendatang..(thanks madam asiah!!)
haha
eh of course la nak kan..
pastu cikgu asiah suruh aku piih lagi seorang untuk jadi pelakon
cikgu asiah nak orang tue ade seni..
time tue..
dalam pale aku..
aizat,muz,ngan luqman..
tapi aku rase macam muke luqme tue lagi berseni jer kalo nak comparedkan ngan aizat ngan muz
so aku pilih luqman..
ha...

so...
bermulelah aku berkecimpung dalam puisidera sains ni ha....
ha..
kene practice berlakon..
kene tolong buat prop..
best jgak r
coz seniour2 die pon ok...
huhu

untuk time 2003,tajuk puisidera kitorang busana nan biru..
wah...
hahahaha
time tu aku kene jadi diver..
kene menyelam sambil naik skateboard
hahaha
skateboard anak cikgu zainuddin lak tu
hahaha

tim peringkat daerah..
kitorang bertanding kat ne eak?
alah
tak ingat la pulak..
tapi kt teknik brash kot...
and..
kitorang menang dengan penuh bergaye
haa..hahaha

then..
masuk peringkat negeri...
kat sekolah anderson
aku budget time peringkat negeri ni
lagi kaw2 la competition die
tapi..
lagi senang na menang ade la
hahaha
so sekali lagi kitorang menang dengan penuh bergaye.
hahahaha

peringkat kebangsaan...
ntah macam mane..
ukm as the organizer
batalkan pertandingan peringkat kebangsaan...
ahhh....down.....
baru nak perform kat ukm...

hu..

tapi all in all,
banyak yang aku dapat tim puisidera sains ni..
huhu

No comments:

Post a Comment