Wednesday, February 11, 2009

kuiz sejarah-f3

Mule2 aku agak skeptical mase aku dapat masuk kelas 3R….macam cuak pon ade…tapi secare jujur nye,aku suke masuk kelas 3R
Yang paling aku tak boleh lupe time buat kuiz sejarah. Yang jadi pengacare kuiz sejarah aku tu, aku leh…hahaha. Meriah nak mapus r. aku tak budget pon kuiz sejarah tu boleh jadi sehavoc tue. Haha
Havoc tak havoc nyer time kuiz sejarah sampai ade satu prep mlm tue, aku ingat lagi time tue…soalan die:
siapakah name tokoh yang menyatekan Melaka sebagai pelabuhan yang terkaye di dunie?
Punyer la gile babi dorang cari jawapan. Antare references yang dorang gune untuk cari jawapan :
buku teks sejarah tingkatan 3
buku rujukan sejarah sasbadi
buku rujukan sejarah pelangi
buku rujukan sejarah fajar bakti
buku nota sejarah ringkas dan tuntas pekejadahnye tu haha
pas yer exam
tapi still tak dapat jawapan gak.aku pelik tol padehal kat buku teks tu ade die tulis
sampai habis prep pon still tak dapat jawapan die.
Yang kelakarnye..
Tak silap aku waqi ke..amar..ke..atan ntah.dorang dah pergi dining, tapi lepas pergi dining, patah balik pergi kelas semate2 nak jawap soalan tu
N las2 dorang dapat jawapan tu.
Hahahaha
Bes giler la biler pikir2 balik
N rase bangge giler sebab kelas aku time form 3, 3R, memang struggle untuk dapat the best result tok pmr

6 comments:

  1. ahahahha
    btol2
    berbangga ak jd wrga 3R

    havoc gler r..
    mmg bes gler bljr sejrh tyme tuh...
    mlm jer wt tnyer2 soklan..

    n yg pntg,usha kte x sia2 tyme tuh ;)

    ReplyDelete
  2. eh ni kuiz saje2 ke ape?
    cg suruh ke?

    ReplyDelete
  3. tak..cikgu tak suruh pon..
    dulu2 cikgu sejarah 3R kan cikgu shahnon...
    kalau die masuk kelas, mule2 mesti die tanye dah bace ke belum topik yang die nak ajar mase tu..
    ha..sape tak dapat kene dapat "liang"
    hahahaha
    aku ingat lagi antare dialog kalau ade yang tak boleh jawab soalan die.antarenye:

    haa!!waqiudiin!!!kamu tak bace ye!!ha pilih nak brape liang. satu?! due?! tige?!
    blum sempat waqi jawab soalan tu..
    paaaap!!!die dah pg tumbuk belakang waqi
    hahahaha
    pastu sume orang gelak
    coz macam kelakar jerk scene tu
    hahaha

    kalau dgn hizamy pulak
    haaaaa....!!!
    ni bawang besar ni ha!!
    hahahahaha

    so sebelum die tanye time kelas, bek kitorang buat time prep dulu..
    alang2 tu boleh la gak ingat...so..lepas bace sejarah...nak buktikan kite boleh ingat pe yang kite bace tu...
    so pergi r try jawab kat kuiz sejarah...
    ha..
    hahahaahahaha

    ReplyDelete